آموزش سئو و بهینه سازی بستر سایت (قسمت دوم )

2017/06/30| صادق ارجمند

در این مقاله قصد داریم تا مبانی اولیه و کارهای ابتدایی که نیاز است برای سئو و بهینه سازی سایت خودتون انجام بدید را باهم مرور کنیم.

مزیت این آیتم ها این است که عملا یکبار نیاز است که انجام شود و نقش پایه های یک ساختمان را ایفا می کنند، در قسمت های دیگر، شما باید کارهای ظاهری seo نیاز دارد را انجام دهید. در پست قبلی 5 مورد از این موارد را خدمتتان عرض کردیم، حال قصد داریم 5 مورد بعدی را هم معرفی کنیم:

 

6- جذب کاربران هدف:

اکثر مردم فکر می کنند که موفقت در این است که بتوانند تعداد بازدیدکنندگان سایتشون رو زیاد کنند اما این فاکتور به تنهایی اصلا عامل موفقیت نیست. به زبان حرفه ای تر رنک سایت شما در سایت alexa اصلا به معنی سئوی خوب سایت نیست!

همیشه از ما سوال می شود که آیا رابطه ای با رتبه الکسا و رتبه گوگل و Seo سایت وجود دارد یا نه؟ جواب این سوال رو در یک کلمه نمی شود پاسخ داد. زیرا بازدیدکننده با بازدیدکننده مفید کاملا فرق دارد. یعنی اگر سیاست شما این باشد که فقط تعداد ورودی های سایت خودتون رو زیاد کنید به شما اعلام می کنم که این با موفقیت کاملا فاصله دارد زیرا امکان دارد خیلی از بازدیدکننده هایی را که جذب کرده اید اصلا مخاطب محصولات یا مطالب و محتوای سایت شما نباشند! برای مثال اگر شما یک کالای تخصصی در زمینه تجهیزات اندازه گیری می فروشید اصلا کار عاقلانه ای نیست که تبلیغ سایتتوون رو در یک سایت دانلود بازی قرار دهید چون مخاطبان محصولات شما کاملا تخصصی هستند و نباید هرجایی آن ها را تبلیغ کنید!

 

7- انتخاب بهترین کلمات کلیدی:

اخیرا گوگل اعلام کرده است که کلمات کلیدی یا keyword ها ارزشی برای گوگل ندارند اما شما بخوانید اما باور نکنید! کلمات کلیدی یکی از مهم ترین ابزارهای seo و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. فراموش نکنید که همیشه باید کلماتی را به عنوان کلمات کلیدی سایتتون انتخاب کنید که مطمئن باشید توسط کاربران اینترنت در گوگل و … سرچ می شوند. کلماتی را انتخاب کنید که بتوانید روشون سرمایه گذاری کنید. یعنی به عنوان مثال اگر می خواهید سایتی در ارتباط با بازاریابی دیجیتالی یا Digital marketing ایجاد کنید بهتره از این نوع کلمات استفاده کنید: دیجیتال مارکتینگ چیست,خرید مقالات دیجیتال مارکتینگ,فروش مقاله بازاریابی دیجیتالی,آموزش بازاریابی دیجیتالی,آموزش دیجیتال مارکتنیگ و …

 

8- درج محتوای جذاب:

فراموش نکنید که محتوا در سئو پادشاه است! پس اگر شما بتوانید محتوایی را ایجاد کنید که برای بازدیدکننده های سایتتون جذاب و خاص باشه حتما گامی بلند را در موفقیت برداشته اید. در رابطه با محتوا حتما مقالات بعدی ما را مطالعه کنید اما به خاطر داشته باشید که گاهی بدون هیچ سئویی، مطالب قدرتمند شما می توانند سایت شما را برای گوگل ارزشمند جلوه دهند. اگر کاربران سایت شما ببینند که مطالب شما جذاب و خاص است حتما آن ها را بین دوستان خود به اشتراک خواهند گذاشت و به همین ترتیب سایت شما هم بین افراد بیشتری share خواهد شد و مخاطبانتان هم به همان نسبت بیشتر می شوند.

 

9- استفاده از پتانسیل کاربران در سایت:

تعامل بین کاربران و مخاطبان مطالب شما با سایت شما همیشه یکی از بهترین راه های جذب مخاطب بوده و هست. اگر کاربری که وارد سایت شما می شود احساس کند که سایت شما به جای مطلب محور بودن، کاربر محور است دیگر سایت شما را فراموش نخواهد کرد و همیشه درکنار شما خواهد ماند. برای مثال حتما قسمت نظرات سایتتون رو فعال کنید، اگر می توانید قسمتی را برای درج مطالب کاربران در سایت خودتون طراحی کنید، از فروم و تالارهای گفتمان بهره ببرید و …

 

10- استفاده از ویدئو ها:

این فاکتور هنوز بین سئوکارها کاملا جا نیافتاده است که درج ویدیو و ایجاد ویدیوهای مختلف در سایت می تواند باعث شود که توجه گوگل به شما جلب شود. دیدن یک ویدیوی آموزشی خیلی بهتر و راحت تر از خواندن یک متن طولانی است و مطمئن باشید گوگل هم این فاکتور را حتما برای شما لحاظ خواهد کرد.

 

Categories: SEO ( سئو ), مقالات ( آموزش سئو و بهینه سازی )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*